Des d’un punt de vista neurocientífic, no podem separar l’experiència cognitiva de l’experiència emocional. És a dir, qualsevol pensament està sempre influenciat per alguna emoció. L’aprenentatge no és una excepció. Les emocions afecten l’aprenentatge, tanmateix com el que aprenem afecta el que sentim. Ser conscients d’aquesta dinàmica i treballar-la és el que es coneix com Educació Emocional.
L’objectiu de l’Educació Emocional és el desenvolupament de competències emocionals. Això significa desenvolupar consciència emocional, regulació emocional, autogestió, intel·ligència interpersonal i habilitats per la vida i el benestar.
Com a ESCOLA EMOCIONAL treballem transversalment i específicament l’Educació Emocional en totes les etapes.
Volem que els nostres alumnes siguin competents emocionalment i per això, la nostra missió com a escola suposa passar de l’educació afectiva a l’educació de l’afecte. No es tracta només d’estimar els alumnes i el seu procés educatiu, volem educar les seves emocions i sentiments. És a dir, volem proporcionar a la comunitat educativa coneixements teòrics i pràctics sobre els processos emocionals per tal de que els nostres alumnes assoleixin els valors d’autonomia, responsabilitat, empatia, respecte, assertivitat i equilibri.