L’ESO engloba tota l’adolescència, etapa en que els alumnes construeixen la seva identitat personal i social i s’encamina cap el seu futur laboral. Sentir-se part d’un grup i saber que poden comptar amb adults responsables i afectuosos perquè els acompanyin són aspectes importants en aquest procés cap a la maduració. Per això, els nostres objectius són:
VETLLAR PER UN BON CLIMA D’AULA basat en la convivència i el sentiment de pertinença al grup. Des de l’escola ens esforcem perquè els alumnes aprenguin el valor del respecte i la tolerància entre iguals. Usem el recurs de la mediació per resoldre diferències i dinàmiques de grup per fomentar les habilitats socials.
FOMENTAR L’AUTOESTIMA I ELS VALORS MORALS a través del programa d’Educació Emocional perquè els alumnes prenguin consciència de les seves virtuts i es responsabilitzin de les seves errades. A més, hi ha una participació activa pel bé de la comunitat amb diversos projectes solidaris tant d’apadrinament, com de difusió de causes socials.
FOMENTAR LA IGUALTAT efectiva de drets i oportunitats entre homes i dones, analitzar i valorar críticament les desigualtats existents i impulsar la igualtat real i la no-discriminació de les persones amb discapacitat.
CONSCIENCIAR A L’ALUMNE DE L’IMPACTE MEDIOAMBIENTAL que provoquen les activitats humanes en el territori i que influeixen en la sostenibilitat i a la qualitat de vida de la població.
IMPULSAR EL VALOR DE LA RESPONSABILITAT tant a nivell acadèmic com personal. Els alumnes cada cop són més autònoms en l’organització de les tasques escolars ja que una part molt important de l’aprenentatge és el procés d’aprendre.
APRENDRE A APRENDRE per aplicar els coneixements adquirits en les diferents matèries en altres contextos a través de metodologies més motivadores com el joc, el treball cooperatiu i competitiu (dia de les matemàtiques, setmana de les emocions, Halloween, Saint Patrick’s Day, etc.).
ASSOLIR LA COMPETÈNCIA MATEMÀTICA, entenent el llenguatge matemàtic com a eina bàsica en el desenvolupament de les altres ciències i en el nostre dia a dia per resoldre problemes relacionats amb la vida diària i amb el món laboral. A més, fomentar l’aplicació del raonament matemàtic, tant per interpretar i produir diferents tipus d’informació, com per incrementar el coneixement sobre aspectes quantitatius i espaials de la nostra realitat.
ASSOLIR LA COMPETÈNCIA CIENTIFICO-TECNOLÒGICA en dotar els nostres alumnes dels recursos necessaris per entendre el món que ens envolta. A més, fomentar la curiositat i el desig d’aprendre des de com funcionen els nostres sistemes interns fins els últims avenços tecnològics. Tot això a través de la pràctica al laboratori i de la prova i error.
ASSOLIR LA COMPETÈNCIA LINGÜÍSTICA EN CATALÀ, CASTELLÀ I ANGLÈS. Saber expressar-se acuradament a nivell oral i escrit. A més, comprendre i analitzar amb esperit crític textos de diferent tipologia i aplicar la normativa lingüística funcionalment. Develop student’s intellectual, personal and professional abilities. Acquire basic language skills(listening, reading and writing) in order to communicate with speakers of English language .Acquire the linguistic competence required in various life situations. Enjoy English language.
FOMENTAR L’ESPERIT CRÍTIC i la consciència de l’alumne per tal de comprendre la realitat política, social, cultural i econòmica dels processos que s’han viscut en el passat i que tenen la seva repercussió en la societat actual.
CONÈIXER, UTILITZAR I VALORAR EL SEU COS I EL MOVIMENTcom mitjà d’exploració, descobriment i satisfacció de les possibilitats motrius de cadascun dels alumnes, enfortint les relacions personals i potenciar el treball cooperatiu dels membres del grup classe. Per així d’aquesta forma comprendre els efectes positius de la pràctica esportiva i trobar l’equilibri cos-ment a través del ioga.
APRECIAR I APRENDRE A INTERPRETAR ALTRES MANERES D’EXPRESSIÓ VISUAL I PLÀSTICA diferents de la pròpia, així com les possibilitats que ofereixen les diverses tècniques. Desenvolupar la creativitat i expressar-la amb la subjectivitat del seu llenguatge personal, per tal de representar idees i emocions. Planificar i reflexionar, de forma individual i cooperativa, sobre el procés creatiu i la realització d’un projecte. Participar en activitats de grup, adoptant flexibilitat, responsabilitat, solidaritat, interès i tolerància.