El segon cicle d’Educació Infantil comprèn des dels 3 anys fins als 6 anys. La finalitat d’aquesta etapa educativa és afavorir els desenvolupament físic i personal dels infants. És un període en què els nens i les nenes es desenvolupen emocionalment i adquireixen els valors de l’esforç, la responsabilitat, la tolerància i l’aprenentatge positiu. Per aquest motiu, els objectius que ens plantegem que han d’assolir els nostres alumnes en aquesta etapa són:
VIURE L’ESCOLA: La nostra escola és una gran família i per això realitzem activitats de treball cooperatiu entre grans i petits que afavoreixen l’interès per ajudar als altres. Realitzem sortides pel barri, l’apadrinament lector, la celebració de festes tradicionals i diferents tallers durant el curs.
APRENDRE A SER CONSCIENTS DE COM SE SENTEN: Els nens i les nenes de 3 anys, a poc a poc, desenvolupen l’escorça frontal i amb ella la capacitat de saber identificar i gestionar emocions. L’Educació Emocional a l’etapa d’Educació Infantil millora les competències socials dels infants. Es treballa de manera integral, en totes les àrees, amb l’objectiu de que els nostres alumnes siguin capaços d’identificar les seves emocions per posteriorment aconseguir gestionar-les. I així afavorir en una autonomia i equilibri emocional.
APRENDRE A SER AUTÒNOMS: Un infant independent i amb suficient autonomia personal es convertirà en una persona amb iniciativa i bona autoestima. A l’etapa d’Educació Infantil l’adquisició d’hàbits, de valors i de normes ensenya als nens i nenes a ser més autosuficients i responsables d’ells mateixos. Des de l’escola tenim cura de les seves necessitats per a que esdevinguin infants sociables, autònoms i respectuosos.
APRENDRE A SER PACIENTS: La paciència és molt beneficiosa per desenvolupar les funcions executives i aprendre a regular la impulsivitat, la reflexió i l’atenció. L’escola és un bon model per aprendre a dur-la a terme. Els infants volen les coses de manera immediata i, a vegades, es frustren quan no tenen el que volen. L’escola ha de donar exemple i a través dels jocs tradicionals, els exercicis de consciència plena, i lesnormes establertes, poden arribar a aconseguir aquest valor tan important en aquestes edats.
APRENDRE A LLEGIR I ESCRIURE: L’aprenentatge del procediment de la lectoescriptura és quelcom molt important perquè és la base del coneixement. Aprendre a llegir i escriure s’ha de fer en el moment adequat. Fer-ho massa aviat és contraproduent. Fer-ho tard implica que es pot perdre els avantatges de l’estimulació. Per això, l’escola ofereix espais i moments en què la llengua està present, els posem en contacte amb la lectura i l’escriptura. Ens preocupem de que cada alumne tingui un pla individualitzat de lectoescriptura per tal de que cada nen i nena assoleixi aquesta competència quan està preparat.
APRENDRE ANGLÈS: A l’educació Infantil treballem la llengua anglesa amb el Mètode Artigal.S’inicia l’aprenentatge de l’anglès mitjançant contes senzills i significatius per als alumnes on ells hi participen de forma activa escenificant els contes i emprant els suports visuals d’una manera autònoma. L’especialista d’anglès fa immersió lingüística 4 cops a la setmana amb la meitat del grup classe. Els infants aprenen l’idioma de forma natural. Aprenen a parlar parlant.
APRENDRE MATEMÀTIQUES: A l’escola, les matemàtiques les treballem mitjançant l’experimentació del material de l’Axioma. Pretenem que els alumnes aconsegueixin ser competents matemàticament i capaços de raonar, intuir, comparar i fer hipòtesis. Treballem quantificadors, la sèrie numèrica, la resolució de problemes, la mesura, les formes geomètriques i la utilització de procediments de comparació, classificació i ordenació.
APRENDRE DESCOBRINT: L’experimentació i eltreball per projectes ajuda als infants a comprendre el món en què viuen de forma divertida i didàctica. Fer-se preguntes, tenir curiositat, discriminar entre allò que sé i allò que m’agradaria aprendre, buscar informació de manera autònoma o amb l’ajut dels adults (pare, mare, mestres…), sintetitzar-la i comunicar-la, relacionar-la amb altres aprenentatges o amb vivències anteriors. Els projectes impliquen una manera de fer que afavoreix la iniciativa i l’autonomia en el treball.
APRENDRE ROBÒTICA: Treballem la robòtica amb l’objectiu de desenvolupar l’estructuració del pensament lògic i computacional dels alumnes. Es plantegen reptes o estímuls que inciten a l’infant a la curiositat i als processos d’indagació. Mitjançant la robòtica treballem seqüències d’accions, els codis, l’orientació espacial, el moviment i la direccionalitat.
APRENDRE MÚSICA: A l’escola treballem la música d’una manera completament sensorial i vivencial durant tot el període d’educació infantil; ho fem a través de la cançó, la dansa, el moviment, l’audició, la pràctica instrumental i el joc.
APRENDRE ART: L’expressió artística a infantil ajuda a desenvolupar la creativitat i la curiositat. Nosaltres treballem el llenguatge plàstic a través del projecte Artistes com jo. Els alumnes coneixen, interpreten i creen obres d’art de diferents autors, també creen les seves pròpies obres d’art utilitzant diferents materials i tècniques. Les produccions plàstiques esdevenen una activitat fonamentalment lúdica en què l’infant es submergeix amb totes les seves vivències i emocions.
APRENDRE AMB EL MOVIMENT: L’infant necessita moure’s per establir les bases de l’aprenentatge. A l’escola treballem la psicomotricitat des d’una perspectiva educativa i terapèutica amb l’objectiu de que tots els alumnes cerquin un equilibri sistemàtic sobre totes les dimensions (motriu, cognitiva, conativa, afectiva, realacional, social, inconscient, ètica i estètica).
GAUDIR DEL JOC: Jugar és molt important pels infants. Els ajuda a desenvolupar la imaginació, la introspecció, les habilitats socials i la resiliència. L’infant treballa mentre juga, ja que el joc li permet explorar els seu propi món i el món dels adults, és el lloc privilegiat per interaccionar entre iguals i per ser cada vegada més autònoms. A les classes d’infantil tenim espais per a fer el joc simbòlic molt present en el dia a dia, també tenim joguines al pati que permeten desenvolupar els jocs més creatius i divertits.