L’Educació Primària comprèn des dels 6 fins als 12 anys. La finalitat d’aquesta etapa és l’ensenyament formal que s’encarrega de l’alfabetització de l’alumne/a i de transmetre-li els continguts culturals més bàsics de manera que pugui entendre el món que l’envolta i motivar-se per aprendre.
APRENDRE A CRÉIXER: El nostre objectiu és preparar els alumnes perquè puguin donar respostes innovadores en una societat canviant i en evolució constant. Els nens han d’aprendre a pensar i actuar de manera integrada, considerant les interconnexions i interrelacions entre els aprenentatges. S’ha de promoure, de manera transversal, l’adquisició d’hàbits i valors per resoldre problemes i situacions des de qualsevol de les àrees curriculars, s’ha de fomentar la iniciativa, la creativitat, l’esperit crític i el gust per aprendre, i s’ha de desenvolupar la capacitat de l’esforç i la cultura del treball.
CONVIURE JUNTS: A l’escola, la convivència i el treball en equip són pilars fonamentals per al desenvolupament social del nostre alumnat. A través d’activitats com l’apadrinament entre cicles i etapes, el treball cooperatiu a l’aula, la celebració de festes populars i les sortides de caire cultural es fomenta l’interès pels altres.
ASSOLIR HÀBITS: Els hàbits són unes pautes i rutines que ajuden els nens i les nenes a estructurar-se i a orientar-se. L’adquisició dels diferents hàbits els permet ser més autònoms i fa possible que tinguin una convivència positiva amb els altres. A mida que els alumnes van assolint els diferents hàbits se senten més segurs, tranquils, i amb ganes d’aprendre. Observar els seus petits progressos dia a dia i saber valorar-los és per a ells una motivació important i necessària per a continuar avançant. El treball dels hàbits ha de ser una tasca compartida entre la família i l’escola. Tenint en compte la importància que tenen els hàbits en el desenvolupament de la persona, i que la seva interiorització afavoreix l’adquisició dels diferents aprenentatges, l’equip de mestres hem vist la necessitat de consensuar uns hàbits generals d’escola i establir uns criteris comuns a l’hora de treballar-los.
INTERPRETAR I DRAMATITZAR: Fer teatre és treballar en equip, un valor molt important en la societat actual. A través de les classes de teatre els nens i nenes aprenen la importància de treballar conjuntament i la valoren, reconeixen que en equip tothom és important i que es treballa per tirar endavant un projecte comú. A més, mitjançant la dramatització, l’expressió oral i corporal, el teatre pot ajudar els nens i nenes a progressar en el coneixement d’altres matèries curriculars. Cada classe prepara una representació teatral, posant-se davant d’un públic (alumnes i pares), on mostren l’assoliment de tota la riquesa expressiva que aporta el teatre. A 5è i 6è de Primària, enguany, la classe de teatre (Drama) es fa en llengua anglesa.
APRENDRE MÚSICA: Treballem la música centrant-nos amb metodologies basades en l’experimentació i el descobriment, tant dels instruments com dels sons de l’entorn i del propi cos. Ho fem mitjançant la cançó, la dansa, el moviment, l’audició, la pràctica instrumental i el joc. A més, participem en diferents projectes de música per a ampliar coneixements.
APRENDRE ART: A les classes d’Arts & Crafts utilitzem l’anglès com a llengua vehicular. Mitjançant diferents tècniques plàstiques i diversos materials i recursos, els alumnes amplien les seves possibilitats d’observació, d’expressió, d’iniciativa personal, d’imaginació i de creativitat. Així mateix aprenen a gaudir de l’art a través de les obres d’artistes de renom i , prenent-los com a font d’inspiració, els alumnes creen les seves petites obres.
APRENDRE LA LECTOESCRIPTURA: Des de l’escola entenem que el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura és un procés natural que s’ha d’acompanyar tenint present en tot moment que cal afavorir entorns preparats (apadrinament) que facin sorgir l’interès i la motivació de l’infant. Quan aquest desig s’inicia (que comença a ser en edats primerenques, a causa del món tant lletrat que ens envolta) l’adult ha d’aprofitar les oportunitats que sorgeixen per oferir estímuls i provocacions que permetin a l’infant anar-se introduint en el món de les lletres d’una manera relaxada i alegre. A mida que avancen els cursos, s’aprofundeix en la comprensió lectora, la creació de textos i l’assoliment de les normes bàsiques ortogràfiques.
APRENDRE ANGLÈS: Treballem de forma dinàmica i lúdica. Ens centrem, principalment, en un enfocament basat i orientat en la competència comunicativa. Així, treballem el desenvolupament de les cinc habilitats: comprensió oral, expressió oral, expressió escrita, i comprensió i interacció amb els altres. La prioritat essencial és que l’alumnat senti la necessitat de comunicar-se en anglès, fent-los protagonistes del seu propi aprenentatge. Per aconseguir assolir aquests objectius, treballem en grups reduïts i utilitzem únicament l’anglès com a llengua vehicular.
APRENDRE MATEMÀTIQUES: A Primària les matemàtiques les treballem de manera manipulativa i pràctica. El nostre objectiu és que els alumnes siguin competents matemàticament, que siguin capaços de raonar, de fer hipòtesis, de comparar, de provar, de calcular, de resoldre, de mesurar, de connectar, etc. Treballem el càlcul, la numeració, la resolució de problemes, connexions i relacions de situacions conegudes (diners, temps i mesures) i la comunicació i representació de processos utilitzats (gràfics i geometria).
APRENDRE AMB LES NOVES TECNOLOGIES: La tecnologia i la informàtica són conceptes molt presents a la vida del nostre alumnat. A l’escola valorem la importància de l’ús de les TAC (tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement) i dels recursos digitals per tal afavorir la millora de la competència digital i de la qualitat dels processos d’ensenyament i aprenentatge. Utilitzem les TAC integrades dins de la vida escolar, a través de l’ús de l’ordinador i el projector a les aules, l’ús de tauletes tàctils i de l’aula d’informàtica. Considerem que aquest suport és una eina molt valuosa que reforça i ofereix un plus de motivació al treball diari dels nostres alumnes.
CONÈIXER I VALORAR EL COS: A Primària, el treball dins l’àrea d’Educació Física té com a objectiu que els alumnes coneguin, utilitzin i valorin el seu cos i el moviment com a mitjà d’exploració, enfortint les relacions personals i potenciant el treball cooperatiu. S’incideix en la comprensió i valoració dels efectes positius de la pràctica esportiva, la higiene personal, els hàbits nutricionals i la postura corporal. L’escola treballa per a que hi hagi una participació amb respecte i tolerància en les diferents pràctiques esportives, evitant discriminacions i acceptant les regles establertes. D’aquesta manera, potenciem l’assertivitat i les situacions de diàleg entre els alumnes.
APRENDRE PER PROJECTES: A l’escola destaquem la importància d’aprendre experimentant i de fer als alumnes partícips del seu aprenentatge. Per això, de 1r a 5è, l’assignatura de medi la treballem a través de diferents projectes on els alumnes gaudeixen d’un aprenentatge actiu i molt més significatiu dels conceptes treballats. Ensenyem els nostres alumnes a tenir un esperit més crític, a ser capaços de treballar en equip i fer-se preguntes, a crear hipòtesis i analitzar dades, a extreure conclusions a partir de l’observació, etc. El treball per projectes i la seva metodologia resulten motivadors i constitueixen una molt bona font d’aprenentatge. A partir de 6è, l’assignatura de medi es treballa amb llibre de text de cara a preparar els alumnes per a l’ESO.